Ημερομηνία Δημιουργίας:
15/12/2021
ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ ...ΜΕ ΤΟΝ ΗΡΑΚΛΗ.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ:
ΜΥΛΩΝΑ ΕΥΘΥΜΙΑ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
maxresdefault.jpg
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ icon icon icon
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ Facebook icon Tweet icon QRCode icon
ΑΞΙΟΛΟΓΩ icon icon
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΧΡΗΣΤΩΝ ( )
Ποιότητα περιεχομένου
Ευκολία στη χρήση
Αποτελεσματικότητα
Τίτλος σεναρίου

Κινούμαι μέσα σε παραμύθι παίζω και γυμνάζομαι ...με τον Ηρακλή.

Δημιουργοί / Συντελεστές

Κοτρέτσου Πολυξένη, εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής: Διαμόρφωση διδακτικού σεναρίου και εκπόνηση

Μυλωνά Ευθυμία, εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής: Σύλληψη- ιδέα σεναρίου, δημιουργία παραμυθιού  και στίχων, εφαρμογή , διαμόρφωση και αναζήτηση υλικού

Βέρρα Ευανθία, εκπαιδευτικός μουσικής αγωγής, μουσική σύνθεση πρωτότυπης μουσικής, μουσική επένδυση στίχων

Σταματέλου Ιουλία, δασκάλα, εφαρμογή, διδασκαλία άθλων, ανατροφοδότηση, αξιολόγηση

Συνοπτική περιγραφή

Το παρόν διδακτικό σενάριο, αξιοποιεί τη διδακτική αξία του παραμυθιού για να προσεγγίσει διαθεματικά τη γνώση αναφορικά με τους άθλους του Ηρακλή με τη βοήθεια των αντικειμένων της φυσικής αγωγής και της μουσικής αγωγής. Επιδιώκει με ευχάριστο, εύπεπτο τρόπο,να γνωρίσουν οι μαθητές-τριες τη μυθολογία και συγκεκριμένα τους δώδεκα άθλους του Ηρακλή βιώνοντας τους μέσα από κινητικά, μουσικοκινητικά παιχνίδια, γρίφους και αινίγματα.Οι μαθητές κινούνται και τραγουδούν μέσα σε ένα παραμύθι, που τους ζητά να υποδυθούν ρόλους και να ανακαλέσουν τις γνώσεις τις εμπειρίες που έχουν αναφορικά με το θέμα. Επίσης μέσα από το παραμύθι θα αντιληφθούν τα οφέλη της γυμναστικής στην ψυχή και το σώμα, όπως αναφέρεται στο ρητό " νους υγιής εν σώματι υγιεί".

Γνωστικό/ά αντικείμενο/α – γνωστική/ές περιοχή/ές

Φυσική αγωγή > Παιχνίδια > Εξωτερικού χώρου

Θεματική περιοχή: Φυσική αγωγή

Θεματική ενότητα: Κινητικά παιχνίδια εξωτερικού χώρου, μουσικοκινητική , παραμύθι

Θέμα (τα)

Οι μαθητές εισήχθησαν στο θέμα με την εξιστόρησης του ακόλουθου μύθου: Ήταν κάποτε ένα παιδί, ο μικρός Ηρακλής, όπου όλη την ώρα του άρεσε να κάθεται μόνος του μες στο σπίτι ώρες ατέλειωτες μπροστά σε μία οθόνη, χωρίς να θέλει να πάει να παίξει με τους φίλους του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αποξενώνεται από τους φίλους του και να καταστρέφεται η υγεία του από την πολύ καθιστική ζωή. Ο παππούς του βλέποντας αυτή την κατάσταση στεναχωριόταν και προσπαθούσε να βρει τρόπο να βοηθήσει τον εγγονό του να αλλάξει σκέψη, ώστε να καταλάβει τα οφέλη της εκγύμνασης του σώματος. Έτσι μια μέρα του χάρισε ΄ένα βιβλίο. Τι το διαφορετικό είχε αυτό το βιβλίο; Πως έκανε τον μικρό Ηρακλή να αλλάξει γνώμη και να ξεχυθεί και πάλι στην αλάνα με τους φίλους του;

Σχέση / Σύνδεση με το/τα Πρόγραμμα/τα Σπουδών

Σύμφωνα με τα ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ, στο παρόν διδακτικό σενάριο  έλαβαν μέρος κινητικά παιχνίδια εξωτερικού χώρου με τα οποία εξασκούνται οι κινητικές δεξιότητες και οι φυσικές ικανότητες. Επίσης έγινε χρήση της μουσικοκινητικής αγωγής- στίχοι, μουσική, αινίγματα -γρίφοι και το παραμύθι..

Με τη διαθεματική προσέγγιση, το "προς μάθηση" θέμα διερευνάται αφενός διαμέσου της διαθεματικής οργάνωσης του περιεχομένου του διδακτικού αντικειμένου και αφετέρου δια μέσου των ολιστικών προσεγγίσεων διδασκαλίας (Newell, 2001,Αλαχιώτης, 2002, Καρατζιά-Σταυλιώτη, 2002). Επιπλέον η  διαθεματική προσσέγγιση της γνώσης δημιουργεί πολλαπλά σημεία εισόδου για τη γνώση που αντιστοιχούν στα διαφορετικά είδη νοημοσύνης(Gardner& Hatch, 1998).

Γλώσσα (ες) σεναρίου

ελληνικά

Λέξεις-κλειδιά

Παραμύθι διαθεματικότητα βίωμα ανακάλυψη

Σκοπός του παρόντος διδακτικού σεναρίου ήταν να μυήσει τους μαθητές/τριες με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό, στην ευεργετική επίδραση της σωματικής δραστηριότητας.

Σκεπτικό του σεναρίου / Αιτιολόγηση των επιλογών

Οι διδακτικοί στόχοι του σεναρίου ήταν:: 1. Η προσέγγιση του θέματων των δώδεκα άθλων του Ηρακλή με τρόπο έιπεπτο και ευχάριστο μέσα από το παραμύθι, τη μουσική και την κίνηση, 2. Η αποδόμηση της μονομέρειας  και των στενών πλαισίων της διδασκαλίας 3. Η αξιοποίηση των βιωμάτων των μαθητών και η ενεργοποίησή τους.

Πρωτοτυπία – Καινοτομία

Διαθεματικότητα. Εκμάθηση θεωρίας μέσα από την πράξη, διάδραση, παραμύθι, βιωματική προσέγγιση, μουσική, κίνηση, καλλιέργεια μνήμης μέσω γρίφων, καλιέργεια φυσικής κατάστασης και βελτίωσης των κινητικών ικανοτήτων μέσω παραμυθιού.

Παιδαγωγική προσέγγιση και στρατηγικές

Χρησιμοποιήθηκε η παροχή  γνώσης με διαδραστικό, βιωματικό  και διαθεματικό τρόπο με κίνηση, μουσική, χορό , ερωτοαπαντήσεις γρίφων- αινιγμάτων.

Παιδαγωγική προσέγγιση

Παιδαγωγική προσέγγιση του σεναρίου προσανατολισμένη στη δράση, τη συνεργασία, διευρευνητική, βιωματική ,κριτική , ολιστική και επικοδομητική μάθηση.

Διδακτικές στρατηγικές / τεχνικές

Διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η βιωματική μάθηση, η επίλυση προβλήματος και η διερευνητική μάθηση.

Το παραμύθι  που συγγράφηκε ειδικά για το παρόν διδακτικό σενάριο, επιδιώκει τη μύηση των μαθητών της γ δημοτικού σε φυσική δραστηριότητα αξιοποιώντας την αξία και την επιρροή του παραμυθιού στην απόδοση νοήματος και στην παρακίνηση σε μίμηση του " ηρωικού προτύπου"που ενσαρκώνεται στο μυθικό ήρωα " Ηρακλή". Ο μυθικός αυτός υπερ-ήρωας με το γυμνασμένο σώμα στο οποίο συνυφαίνεται η σωματική δύναμη με την πνευματική και την ψυχική, είναι σπουδαίος στα μάτια των παιδιών αφού κατάφερε να επιτύχει τους δώδεκα,αδύνατους για το μέσο άνθρωπο, άθλους. Απλό στο λεξιλόγιό του, γεγονός που το καθιστά συμβατό με το πνευματικό επίπεδο των μαθητών, με εύπεπτα νοήματα και αναφορέςσε καθημερινά βιώματα των παιδιών (Ντούλια, 2010). Δραματοποιείται στα πλαίσια της μουσικοκινητικής αγωγής στο μάθημα της φυσικής αγωγής με τη συνεργασία της δασκάλας της τάξης,αξιοποιώντας και επεκτείνοντας τις πληροφορίες που έχουν οι μαθητές από το μάθημα της Ιστορίας αναφορικά με τους άθλους του Ηρακλή. Το μάθημα της μουσικής πλαισιώνει όλο το εγχείρημα. Τα παιδιά ακούνε το παραμύθι, ανατρέχουν σε πρότερες γνώσεις και εμπειρίες τους, κινούνται, "αισθάνονται" λύνουν γρίφους και παίζουν μαθαίνοντας.

Στοχευόμενο κοινό (ομάδα-στόχος ή σε ποιους απευθύνεται) Βαθμίδα Εκπαίδευσης

δημοτικό

Τάξη

Γ' Δημοτικού

Εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης σεναρίου (διάρκεια)

μικρή διάρκεια: έως 3 ώρες

 Η συνολική διάρκεια εφαρμογήςτου παρόντος ήταν τρείς διδακτικές ώρες και εξελίχθηκε σε τρεις διακριτές φάσεις. Στην πρώτη από αυτές , οι μαθητές εισάγονται στο θέμα, στη δεύτερη "παίζουν" τους άθλους και βρίσκουν γρίφους και στην τρίτη δημιουργούν- αυτοσχεδιάζουν παιχνίδια-άθλους- του Ηρακλή.

Χώρος υλοποίησης

Η αυλη του σχολείου

Ενορχήστρωση τάξης Οργάνωση τάξης / διδασκαλίας

Ομαδοδυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας-χωρισμός σε ομάδες.

Απαιτήσεις εφαρμογής σεναρίου

Εκμάθηση των δώδεκα άθλων του Ηρακλή, γνώση βασικών στοιχείων της μουσικοκινητικής αγωγής (τέταρτο, όγδοο κλπ)

Απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή- αθλητικό υλικό.

Προαπαιτούμενες γνώσεις των μαθητών

Εκμάθηση βασικών κινητικών δεξιοτήτων της φυσικής αγωγής, καλλιέργεια ρυθμού και ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης των μαθητών.

Απαιτούμενα βοηθητικά υλικά και εργαλεία

Οπτικοακουστικό υλικό- αθλητικό υλικό (σκυτάλες, στεφάνια, κώνοι,σχοινάκια, μπάλες) και μια απλή χάρτινη κατασκευή.

1) Προσέγγιση του θέματος των δώδεκα άθλων του Ηρακλή με τρόπο εύπεπτο και ευχάριστο μέσα από το παραμύθι, τη μουσική, την κίνηση

2) Μάθηση μέσα από μια διασκεδαστική διδασκαλία

3) Ενεργοποίηση των μαθητών με διασκεδαστικό διαδραστικό τρόπο.

Διδακτικοί στόχοι

1)  Να βελτιώθεί η φυσική τους κατάσταση και το επίπεδο των κινητικών ικανοτήτων τους έξω από μια τυποποιημένη μορφή διδασκαλίας . 2)Να μάθουν για τους δώδεκα άθλους μέσα από παιχνίδι, χορό και παραμύθι,3) να δημιουργήσουν- αυτενεργήσουν στα δικά τους παιχνίδια- άθλους,4) να χαρούν , να συνεργαστούν.

Φάσεις, Βήματα ή Δραστηριότητες

Φάση Α: Εισαγωγή στο θέμα ; α) Ο παππούς χαρίζει στο μικρό Ηρακλή ένα βιβλίο με τους δώδεκα άθλους του Ηρακλή

β) Καθώς ο μικρός Ηρακλής ξεφυλλίζει το βιβλίο ξαφνικά το βιβλίο άρχισε να μεγαλώνεικαι να παίρνει γιγάντιες διαστάσεις, σαν ένα πελώριο παράθυρο μπροστά του που οδηγούσε σε μια απέραντη κοιλάδα. Ο μικρός  Ηρακλής μπορούσε να περπατήσει σ΄αυτή την κοιλάδα. Εκεί γνώρισε τον πραγματικό Ηρακλή τον οποίο κατάλαβε πως ήταν αυτός από τα λόγια  που είπε ο μυθικός ήρωας Ηρακλής. "Ήρωας είμαι εγώ! Ρωμαλέος, δυνατός. Ατρόμητος και φοβερός.Περπατώ και τρέμει η γη. Τρέχω σαν την αστραπή. Λατρεμένος του πατέρα μου και της Ήρας μισητός. Σηκωθείτε τώρα ευθύς, έρχεται ο .....!"

Φάση Β: Το ταξίδι του μικρού Ηρακλή στους Άθλους του ήρωα Ηρακλή.

 

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 1η: Τα παιδιά σε κλειστό κύκλο. Στο κέντρο ένα παιδί κρατάει ένα σχοινί από τη μία άκρη. Στην  άλλη άκρη είναι δεμένο ένα στεφάνι. Το παιδί στριφογυρίζει το σχοινί κυκλικά έτσι ώστε το στεφάνι να ακουμπάει στο έδαφος και να περνάει μπροστά απ΄όλα τα παιδιά. Τα παιδιά πρέπει να πηδήξουν πάνω απ΄το κινούμενο στεφάνι. Τα παιδιά εκτελούν. Στη συνέχεια καλούνται να βρουν το γρίφο ώστε να αντιληφθούν τον στγκεκριμένο άθλο στον οποίο αναφέρεται και τον οποίο απέδωσαν κινητικά Μέσα από γρίφους , ο μικρός Ηρακλής ανακαλύπτει και τους δώδεκα άθλους  και στο τέλος γνωρίζοντας πόσο δυνατός είναι ο ήρωας Ηρακλής, θέλει να του μοιάσει. Πως θα γίνει αυτό; μα φυσικά με τη γυμναστική, με το ατέλειωτο κινητικό παιχνίδι. "Σα δρεπάνι τριγυρίζω, τα κεφάλια της θερίσω. Απ΄το στόμα της φωτιά καίει όλα τα σπαρτά" (Λερναία ύδρα)

Τεχνική/ές διδασκαλίας

Ομαδοσυνεργατική μάθηση

Πηγές

Έμπνευση και αυτοσχεδιασμός

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 2η: Δύο ομάδες παιδιών. Με κλήρο ξεκινάει η μία ομάδα πχ. Η ομάδα α κυνηγάει την ομάδα β σε οριοθετημένο χώρο. Μόλις οι παίκτες της ομάδας β "πιαστούν" αντιστρέφονται οι ρόλοι και έπειτα κυνηγάει η ομάδα β την ομάδα α. Στη συνέχεια καλούνται βρίσκοντας το γρίφο , να ανακαλύψουν σε ποιο άθλο αντιστοιχούσε το παιχνίδι που έπαιξαν. " Τρέχω σαν την αστραπή. Πόδια χάλκινα στη γη. Στέμμα έχω εγω χρυσό, είμαι ζώο ιερό!" (Κερυνίτιδα έλαφος)

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 3η: Τα παιδιά σε μια γραμμή ο ένας πίσω από τον άλλο, πιασμένα απ΄τη μέση του μπροστινού τους. Το πρώτο παιδί έχει τα χέρι του σε έκταση. Μπροστά από το παιδί που έχει τα χέρια του σε έκταση, βρίσκεται ένα ελεύθερο παιδί που προσπαθεί να παραπλανήσει με τις γρήγορες κινήσεις του την ομάδα που βρίσκεται απέναντί του και να καταφέρει να ακουμπήσει από πλάγια το τελευταίο μέλος της ομάδας. Η ομάδα συνεργαζόμενη, με επιδέξιους ελιγμούς, προσπαθεί να προστατέψει τον τελευταίο παίκτη. Τα παιδιά εκτελούν. Στη συνέχεια καλούνται να βρουν το γρίφο ώστε να καταλάβουν τον συγκεκριμένο άθλο που απέδωσαν κινητική " Είμαι ζώο τρομερό.Τέτοια δόντια, τι να πω! Μη βρεθείς μπροστά μου μξ, σε πληγώνω στη στιγμή. Είμαι ζώο τρομερό, μένω στον Ερύμανθο"(Ερυμάνθιος κάπρος)

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 4η: Τα παιδιά σε δυο γραμμές το ένα πίσω από το άλλο.Οι ομάδες τους βρίσκονται αντικριστά και απέχουν μεταξύ τους γύρω στα 15-20 μέτρα. Στον κενό χώρο μεταξύ των ομάδων τοποθετούμε πιατάκια-οριοθέτες ανά 50 εκ. Οι πρώτοι παίκτες των δύο ομάδων ξεκινούν με συνεχόμενα αλματάκια στα δύοπόδια, ώστε να φτάσουν στην αντίπαλη ομάδα. Σε κάποιο σημείο όμως συναντώνται. Εκεί παίζουν με τα χέρια τους το παιχνίδι πέτρα- ψαλίδι- χαρτί και όποιος χάσει, επιστρέφει τελευταίος στην ομάδα του, για να ξεκινήσει πάλι όταν έρθει η σειρά του, ενώ ο νικητής συνεχίζει μέχρι να βρεθεί αντιμέτωπος με τον επόμενο παίκτη της αντίπαλης ομάδας.Νικήτρια είναι η ομάδα που ο παίκτης της θα φτάσει στην αντίπαλη ομάδα χωρίς να διακοπεί από τον αντίπαλο." Ζώα πλήθος στο κοπάδι. Τρέχουν όλα στο λιβάδι.κοπριά ένα βουνό φεύγει με τον Αλφειό"( σταύλοι του Αυγεία)

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 5: Τα παιδιά σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα σε κύκλο και η άλλη ομάδα μέσα στον κύκλο σε ελεύθερη διάταξη. Οι παίκτες της ομάδας που βρίσκονται στον κύκλο προσπαθούν με πάσες και "φωτιές"- δυνατές μπαλιές, να "κάψουν" τα παιδιά που βρίσκονται μέσα στον κύκλο. Επειτα αλλάζουν ρόλους. "Σιδερένια ράμφοι, σιδερένια τα φτερά, διώχνουν τώρα τη χαρά.χάρισμα απ΄τη Θεά, πέταγμα στα τρομαχτά, χάλκινα τα κρόταλα" (στυμφαλίδες όρνιθες)

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 6η: Τα παιδιά σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα δίπλα στην άλλη σε απόσταση 6μ. μεταξύ τους. Οι παίκτες της κάθε ομάδας ο ένας πίσω από τον άλλο. Κώνοι διάσπαρτοι στο χώρο.Προσπαθούν οι παίκτες με τη σειρά τους να ρίξουν τα στεφάνια κυκλώνοντας τον κάθε κώνο. Νικήτρια η ομάδα που θα έχει "κυκλώσε" τους περισότερους κώνους. "Το κόκκινο με αγριεύει. Φωτιά βγάζω ευθύς. Καίω τα πάντα στο πέρασμά μου...μα μ΄έπιασε ο Ηρακλής!" (Ο ταύρος της Κρήτης)

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 7η: Τα παιδιά σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα στην κεντρική γραμμή του γηπέδου μπάσκετ, ο ένας δίπλα στον άλλο πιασμένοι όλοι από τις παλάμες. Οι παίκτες της δεύτερης ομάδας βρίσκονται σε ελεύθερη διάταξη και προσπαθούν με το σύνθημα να περάσουν στο άλλο μισό γήπεδο, χωρίς να "πιαστούν" από τους παίκτες-δίχτυ της ομάδας που βρίσκεται στην κεντρική γραμμή. Έπειτα οι ομάδες αλλάζουν ρόλους. "Σαν τον κεραυνό καλπάζουν. Μεταξύ τους όλα μοιάζουν. Τέσσερα στον αριθμό. Άγρια στο φαγητό" (Άλογα του Διομήδη)

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 8η: Τα παιδιά σε δυο ομάδες. Η κάθε ομάδα με τους παίκτες της τον ένα δίπλα στον άλλο, εκατέρωθεν της κεντρικής γραμμής του γηπέδου μπάσκετ. Στο έδαφος, κάτω από την κάθε μπασκέτα υπάρχει ένα στεφάνι με μία μπάλα μέσα για την κάθε ομάδα, Η κάθε ομάδα έχει στόχο να πάρει τη μπάλα της αντίπαλης ομάδας και να τη μεταφέρει στην περιοχή της, χωρίς να "πιαστεί" από την αντίπαλη ομάδα (το γνωστό παιχνίδι κάστρο) . Γρίφος: Είναι όλες ξακουστές, σαν πολεμήσεις με αυτές. Της βασίλισσας ακριβή είναι και η αμοιβή" (ζώνη της Ιππολύτης)

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 9η: Τρία παιδιά πάνω στην κεντρική γραμμή του γηπέδου μπάσκετ, τα οποία κινούνται με πλάγια βήματα μόνο πάνω στην κεντρική γραμμή. Τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να περάσουν από το μισό γήπεδο στο άλλο μισό, χωρίς να "πιαστούν" από τα τρία παιδιά που βρίσκονται πάνω στην κεντρική γραμμή. " Θυσία στη Θεά έγιναν τα ζώα του. Τέρας έπεσε στη γη, τρία σώματα , μία ψυχή"(Τα βόδια του Γηρυόνη)

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 10η: Δύο ομάδες. Σκυταλοδρομία. Σε δύο στεφάνια υπάρχουν τόσες μπάλες όσες είναι τα παιδιά της κάθε ομάδας. Νικήτρια η ομάδα που θα μεταφέρει πρώτη όλες τις μπάλες. " Πέρα απ΄τον ωκεανό, υπάρχει δέντρο ξεχωριστό.Ακοίμητος δράκος το φυλά, χρυσός καρπός, νέος ξανά!" ( Τα μήλα των εσπερίδων)

Τίτλος δραστηριότητας

Δράση 11η :Τα παιδιά σε κύκλο, πιασμένα απ΄τις παλάμες τους. Ένα παιδί έξω από τον κύκλο και ένα παιδί μέσα στον κύκλο. Το παιδί που βρίσκεται έξω από τον κύκλο προσπαθεί ν΄ακουμπήσει το παιδί που βρίσκεται μέσα στον κύκλο. Σ΄αυτό βοηθούν τα παιδιά του κύκλου που ανοίγουν περάσματα-καμάρες για να περάσει ο κυνηγός" (Θηρίο είναι φοβερό. Το γάβγισμα του δυνατό. Στον κάτω κόσμο κατοικεί, τρεις φωνές σαν μία φωνή, δέθηκε απ΄τον Ηρακλή!"( ο Κέρβερος)

Τίτλος δραστηριότητας

Μόλις ο μικρός Ηρακλής συνάντησε τον μυθικό ήρωα Ηρακλή, τη στιγμή που συναντήθηκαν, το λιοντάρι της Νεμέας εμφανίστηκε ξαγνικά και πάλεψε με τον ήρωα Ηρακλή. Αυτή η μάχη αποδίδεται με το παρακάτω παιχνίδι: Δύο παιδιά σε κάθε στεφάνι. Το ένα τους πόδι μέσα στο στεφάνι και το άλλο τους πόδι έξω από το στεφάνι.Τα δύο παιδιά πιάνονται αντικριστά από τους ώμους και προσπαθούν το κάθε παιδί να αναγκάσει τον αντίπαλό του να βγάλει και τα δυο του πόδια έξω από το στεφάνι. 

Οι μαθητές/τριες "βίωσαν" τα χαρακτηριστικά των δώδεκα άθλων του Ηρακλή, αντιλήφθηκαν τις θετικές επιδράσεις της άσκησης και τέλος συμφώνησαν στα οφέλη της γυμναστικής στην ψυχή και το σώμα. Η αφήγηση του παραμυθιού, η συνοδεία μουσικής, η εναλλαγή γρίφων και παιχνιδιών κράτησαν ως το τέλος αμείωτι το ενδιαφέρον των μαθητών/τριων, που συμμετείχαν ενεργά στις δραστηριότητες μέσω της κ΄΄ινησης, των δραστηριοτήτων που απαιτούσαν σκέψη, τη νοερή απεικόνιση των εικόνων, την έκφραση των συναισθημάτων τους και τα μουσικά ακούσματα που συνόδευαν αλλά και οδηγούσαν τη δράση, αναδεικνύοντας την αξία της διαθεματικότητας. Επίσης μέσω των μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων οι μαθητές/τριες εμπέδωσαν τις ιστορικές τους γνώσεις για τους δώδεκα άθλους, βιωματικά, έτσι ώστε να αποβεί το μάθημα της ιστορίας μ΄αυτό τον τρόπο συναρπαστικό. Το παρόν θα μπορούσε να αποτελέσει καλή πρακτική για την προσέγγιση και άλλων θεμάτων που οι μαθητές/τριες διαπραγματεύονται στην τάξη αυτή.

Είδος αξιολόγησης

Αξιολόγηση με παρατήρηση

Αντίκτυπος

Τα παιδιά διασκέδασαν , μαθαίνοντας με ευχάριστο τρόπο.

...και στο τέλος του παραμυθιού...

Ενθουσιασμένος ο μικρός Ηρακλής με τους άθλους, αγκάλιασε σφιχτά τον ήρωα των αιώνων, του κόσμου μα και της καρδιάς του και εξέφρασε την επιθυμία να του μοιάσει στη δύναμη! Ο Ηρακλής πήρε στα χέρια του τον μικρό Ηρακλή και τον σήκωσε ψηλά. Ο μικρός Ηρακλής ένιωσε το θάρρος και τη δύναμη του ήρωα να πλημμυρίζει την καρδιά και το σώμα του. Ήταν έτοιμος να του μοιάσει, να γίνει δυνατός και γενναίος σαν τον ήρωά του.

Παππούς: Ηρακλή, βρε υπναρά μου, ξύπνα! Απόγευμα πια...και ο Ηρακλής ξεχύθηκε στην αυλή να παίξει με τους φίλους του.!

Συνοδευτικό υλικό

Όνομα αρχείου Περιγραφή Τύπος αρχείου Μέγεθος αρχείου
παρτιτουρες αθλοι.pdf (3).pdf Δεν υπάρχει περιγραφή Adobe PDF 632 KB