|
|
|
Το σχέδιο που μελετάται στην υποενότητα αυτή είναι: Η εξακτίνωση του θέματος είναι η ακόλουθη: 1. Σεβασμός για όλους στην τάξη μας
|
Κοινωνικά προβλήματα και το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίαςΤα κοινωνικά προβλήματα (που πληθαίνουν στις ολοένα και περισσότερο πολυπολιτισμικές κοινωνίες μας) είναι το θέμα του συγκεκριμένου σχεδίου εργασίας που αξιοποιεί το υλικό που περιλαμβάνεται στην υποενότητα «Ο τόπος μας ... ο κόσμος όλος». Η υποενότητα πραγματεύεται πέντε θέματα: άτομα με ειδικές ανάγκες και διακρίσεις, φυλετικές διακρίσεις, δικαιώματα των παιδιών, κοινωνική πρόνοια, υπηρεσίες και εθελοντισμός. Το υλικό της υποενότητα αυτής μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για μια πρώτη γνωριμία των μαθητών με σημαντικά κοινωνικά προβλήματα. Το προτεινόμενο σχέδιο είναι μικρής διάρκειας αλλά μπορεί να αναπτυχθεί και να συμπληρωθεί περαιτέρω με την πραγματοποίηση επισκέψεων σε κοινωνικές υπηρεσίες, με την παρακολούθηση ενημερωτικών ή εκπαιδευτικών ταινιών, με σχετικές έρευνες και με τη δημιουργία αφισών και ενημερωτικών φυλλαδίων από τους μαθητές για τα συγκεκριμένα θέματα που μελέτησαν. Το χαρακτηριστικό του προτεινόμενου σχεδίου εργασίας είναι, ότι παρουσιάζεται ως ένα σχέδιο δράσης τριών παιδιών που ερευνούν στη γειτονιά τους διαστάσεις των συγκεκριμένων κοινωνικών προβλημάτων. Έτσι οι μαθητές μιας τάξης μπορούν να ενημερωθούν και να μελετήσουν στις ενότητες του λογισμικού πώς τα τρία παιδιά (η Δήμητρα, ο Άρης και ο Σίμπα) μαζί με τους συμμαθητές τους μελέτησαν το θέμα και να σχεδιάσουν παρόμοιες ή και διαφοροποιημένες δικές τους δράσεις. Η ανάπτυξη του λογισμικού που αφορά αυτό το σχέδιο εργασίας πραγματοποιήθηκε με βάση την παρακάτω ανάλυση:
Η εξακτίνωση του θέματος είναι η ακόλουθη:
Σε κάθε ένα από τα τέσσερα υποθέματα μελέτης αντιστοιχεί ένα φύλλο εργασίας με τον ίδιο τίτλο (συνολικά 4 φύλλα εργασίας).
Σημείωση: Τα φύλλα εργασίας είναι μια πρόταση (φυσικά όχι η μοναδική) για την αξιοποίηση του λογισμικού. Κατά την άποψή μας, τα φύλλα εργασίας θα πρέπει να μετασχηματίζονται και να αξιοποιούνται από το διδάσκοντα με βάση τα χαρακτηριστικά των μαθητών της κάθε τάξης και τις ανάγκες τους.
|
Δικτυακοί τόποι |
|
Η σελίδα του Συνηγόρου του Παιδιού περιέχει πληροφορίες για τα δικαιώματα των παιδιών.
|
|
http://www.unicef.gr/reports/symb.php Η ιστοσελίδα της UNICEF περιέχει πληροφορίες για τη σύμβαση που αφορά τα δικαιώματα των παιδιών. |
|
http://www.mohaw.gr/gr/socialwelfare/yphresies Η ιστοσελίδα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης περιέχει πλούσιο υλικό σχετικό με το θέμα του σχεδίου εργασίας. Παρέχει πληροφορίες για τις υπηρεσίες που ασχολούνται με την προστασία των ατόμων με ειδικές ανάγκες, όπως επίσης πληροφορίες και πρόσβαση σε μη κυβερνητικές οργανώσεις που ασχολούνται με την προστασία των ατόμων με ειδικές ανάγκες. |
|
Ιστοσελίδα του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ). |
|
Η ιστοσελίδα του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Κ.Β.) του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης περιέχει πληροφορίες για τις υπηρεσίες που προσφέρονται σε άτομα που χρειάζονται κοινωνική στήριξη. |
|
http://www.redcross.gr/greek/socialgr.html Η ιστοσελίδα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού παρέχει πληροφορίες για τις δραστηριότητες κοινωνικής πρόνοιας που προσφέρει. |
|
http://tt.stop-discrimination.info/index.php?id=6880 Ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προσφέρει πρόσβαση σε πληροφορίες «Για τη Διαφορετικότητα. Κατά των Διακρίσεων». |
|
http:// www. unhcr. gr/ download/ KK- KOURAGIO-6 pagesLOW. jpg Επισκεπτόμαστε τη σελίδα της Αντιπροσωπείας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Υ.Α.) για να αναζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες για τους πρόσφυγες. |
|